INTERIM-MANAGEMENT

Als interim-manager ben ik in te zetten als tijdelijk manager voor een organisatie of afdeling. Ik ben breed inzetbaar en heb met name veel ervaring in de zakelijke dienstverlening en in de publieke sector. Ik heb mijn ervaring opgedaan als manager in loondienst bij diverse bedrijven en de laatste jaren als freelancer.


Mijn kwaliteiten liggen met name op het gebied van:

– algemeen management/beleid;
– persoonlijke vraagstukken/personeelsmanagement
– visievorming;
– samenvoegen afdelingen, reorganisaties en integratietrajecten;
– cultuurveranderingsprocessen;
– implementatie van (automatiserings-)projecten

PROJECTMANAGEMENT

Als allround projectmanager heb ik ervaring in zowel profit als non-profit organisaties. Ik heb een praktische én pragmatische stijl van (project)managen. Daarbij ben ik een projectmanager die met name het team stuurt en stimuleert en daarbij de professionals de afbakening verschaft waarbinnen het resultaat bereikt dient te worden. Ik verwacht van de teamleden eigen inbreng en verantwoordelijkheid, die zij vanuit hun professie, handelend dienen te koppelen aan het doel en resultaat. Essentieel is de heldere afbakening van taken tussen opdrachtgever, projectmanager en de teamleden.

De resultaatgerichtheid koppelen aan de ‘menskant’ van projecten zijn de 2 pijlers van mijn leiderschap. Met het juist geformuleerde doel en resultaat leidt dat tot een succesvol project.

Ik werk via een eigen ontwikkelde basis-projectmanagement-systeem, maar ben ook thuis in o.a. het projectmanagementtool Prince2.